Nike Always On

De afgelopen dagen kwam ik, tijdens het lopen naar mijn plaatselijke Albert Heijn in Amsterdam, een grappige reclame uiting van Nike tegen. Op diverse plaatsen in de stad heeft Nike een aantal zuilen geplaatst en deze in verschillende kleuren aangekleed: roze, blauw en geel. Elke kleur heeft een eigen invulling gekregen en geeft elk een andere sport weer, zo heeft de roze uitvoering bij om de hoek een paar banen van een hardloop track gekregen en de blauwe versie op het Leidseplein is uitgedost met een basketbal netje. Het reclamebureau Undog heeft voor Nike deze activatie bedacht en maakt deel uit van de globale Nike Sportswear campagne: ‘Always One, Always On’. Op de zuilen staat een url die je naar de Nederlande Facebook pagina brengt van Nike Sportswear. De campagne wordt nog aangevuld door een aantal video’s, waar Nike atleten gebruik maken van de zuilen. De eerste video geeft een interview weer met de Nederlandse NBA ster Fransisco Elson. Hier verteld hij wat hem motiveert en er wordt ook reclame gemaakt voor de nieuwe Nike technologie Hyperfuse, zie het onderstaande filmpje voor de uitleg van de techniek.

Tags: , , , , ,

About Harold

Just Blogging about the things I like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: