Eerste ‘Facebook Hotel’ in Ibiza

In Ibiza wordt het Ushuaia Ibiza Beach Hotel bestempeld als het eerste Facebook Hotel. Het hotel heeft slim ingespeeld om de mogelijkheden om de online en offline wereld met elkaar te verbinden door middel van social media. Een gast van het hotel krijg een polsbandje met een RFID (Radio Frequency Identification) chip, hiermee kan de hotelgast inchecken op locatie. Daarna kun je gemakkelijk bij een van de zeven zuilen bijvoorbeeld
Het hotel heeft verschillende plekken zeven zuilen geplaatst waarbij de hotelgast een status update, een foto laten maken of het zwembad kan ‘liken’ en daarmee een directe link leggen met Facebook.
De tagline van de campagne luidt: “Don’t forget to make your Facebook friends jealous”. Het Nederlandse reclame bureau Dorst&Lesser heeft de campagne bedacht en geïmplementeerd.

Het linken van Facebook met een RFID chip is niet nieuw, het concept is in het verleden al meerdere malen toegepast door diverse bedrijven zoals Coca-Cola en automerken Hyundai en Renault. Het is ieder geval wel een goed concept om meer exposure te generen voor een merk en daarbij de klant actief bij het merk te betrekken.

Tags: , , , , , , ,

About Harold

Just Blogging about the things I like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: