The Ugly Side of Fashion

Soms is het beter om het achterliggende verhaald van een product niet te kennen. PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) heeft in Singapore door middel van een interactieve outdoor campagne de aandacht proberen te trekken omtrent de donkere kant van de mode industrie. Door advertenties te plaatsen over de schoenen, riemen en tassen, met daarbij enkel een barcode werden de consumenten nieuwsgierig gemaakt naar de prijs van de producten. Echter door het scannen van de barcodes krijgen de consumenten een onaangename verrassing; er wordt een schokkende video getoond, geïntroduceerd door Hollywood sterren Pamela Anderson en Joaquin Phoenix, betreft de werkelijke kosten van het product. De campagne bleek een succes, want alleen al in de eerste week werden de barcodes al meer dan 12.000 keer gescand. Zie de onderstaande video voor de schokkende beelden.

Tags: , , , ,

About Harold

Just Blogging about the things I like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: