Virtuele Tesco supermarkten in Zuid-Korea

Tesco heeft in Zuid-Korea een originele campagne neergezet om de grootste speler E-mart in de markt aan te vallen. En met succes; de Tesco supermarkten werden ‘rebranded’ to Homeplus. Er werd ingespeeld op de trend dat veel Koreanen door hun werk steeds minder tijd krijgen om langs een supermarkt te gaan. Zodoende creerde Homeplus virtuele supermarkten op diverse metrostations in Korea. Klanten konden door middel van het scannen van QR codes, producten plaatsen op een online klantenkaart. Wanneer de klanten een bestelling hebben geplaatst via de mobiele, worden de boodschappen daadwerkelijk thuis afgeleverd.

Door deze innovatieven campagne stegen de online sales tussen November 2010 and Januari 2011 met 130 procent, daarmee werd Homeplus de nummer 1 number online supermarkt in Korea. De campagne werd tijdens de Cannes Lions Awards 2011 eind juni, beloond met een Grand Prix in Media en Gold Lions voor Direct en Outdoor at the 2011.

Tags: , , , , ,

About Harold

Just Blogging about the things I like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: